Finansowy program partnerski – jak wybrać?

Wiele osób zastanawia się jaki wybrać program partnerski aby zarobić jakieś sensowne pieniądze za pośrednictwem internetu. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, trzeba brać pod uwagę wiele różnych aspektów. W tym artykule opisze kilka ważnych kwestii przy wyborze programu partnerskiego z dziedziny finansów.

Najważniejszą kwestią jest fakt jaką stronę internetową posiadamy, chodzi oczywiście o stronę na której zamierzamy zamieścić reklamy kampanii danego programu partnerskiego. Ważne, ale to bardzo ważne jest to aby strona była powiązana tematycznie z reklamami. A więc na przykład jak posiadamy bloga o kontach osobistych nie zamieszczajmy tam reklam o pożyczkach. Jest o wiele większa szansa że user czytający wiadomości na temat kont osobistych skorzysta z któregoś oferowanego w formie reklamy, natomiast jest bardzo mała szansa że skorzysta np. z chwilówki szukając informacji właśnie o kontach bankowych.

Drugim dość dużym błędem Wydawców jest to że reklamują jedynie kampanie w modelu np. CPS, wiadomo są one więcej płatne, ale do wypłaty prowizji potencjalny klient musi spełnić o wiele więcej warunków aby dany wniosek został zatwierdzony. Czasem kilka mało płatnych prowizji za np. lead przynosi większy zysk niż jedna prowizja za model rozliczeniowy sale. Dla przykładu, firma xxxx oferuje płatność za lead 7 zł, wymaga tylko kontaktu z klientem i wtedy otrzymujemy prowizję, a firma yyyy oferuje aż 100 zł w modelu sale, lecz musi być udzielona pożyczka, a czasem klient nie może z niej zrezygnować. Jak myślicie na czym da się więcej zarobić ? Większość pewnie pomyśli że na modelu sale za 100 zł. Nic bardziej błędnego, w modelu sale pozyskamy o wiele mniej klientów niż w modelu lead. Na koniec wyjdzie na to że za mniej płatne wnioski zarobimy więcej niż za te dużo płatne.

Kolejnym ważnym elementem przy wyborze programu partnerskiego jest jego terminowe rozliczanie wniosków. Są na Polskim rynku programy partnerskie gdzie wniosek ze statusem: Do weryfikacji potrafi wisieć ponad rok. No nikt nie lubi tak długo czekać na weryfikację, to oczywiste. Dodatkowo terminowość wypłat. To też jest słaby punkt polskich programów partnerskich, wystawiamy fakturę lub rachunek z terminem płatności 10 marca, a tu już 30 i pieniędzy na koncie nie ma. Dobrze jest poczytać opinie na temat wypłacalności poszczególnych programów partnerskich przed przystąpieniem do niego.

Następną kwestią jest kontakt z programem partnerskim. Często Wydawcy skarżą się na to że wysyłają maila do PP (powszechna forma kontaktu, raczej na telefoniczną nie ma co liczyć) i czekają na odpowiedź bardzo długo. A wiadomo czasem może to być ważna sprawa.

Jak więc widać wybranie porządnego programu partnerskiego wcale nie jest takie łatwe, a wprost przeciwnie.